Monday



Detta gamla skåp har min älskade sambo skrapat fritt från färg för en herrans massa år sedan, långt före vi träffades till och med. Vi har varit i valet och kvalet om vi ska sätta ut det på blocket eller om vi ska måla det. Nu är iallafall färgen inhandlad så någon kväll här i veckan ska jag gå loss med penseln och göra det ännu finare.
 

Oj vad risig jag varit idag. Var vaken halva natten och hostade ikapp med Wilma och när det sedan var dags för att stiga upp så hade visst rösten försvunnit helt och hållet. Jag låter ungefär som om jag inte gjort annat än druckit whisky senaste veckan. Johan tycker nog det är rätt härligt skulle jag tro att slippa höra min ljuva stämma gå an och tjata om allt möjligt, men jag är lite oroad över att jag inte ska hinna bli kry tills på fredag då vi åker till Stockholm. Jag ser så mycket fram emot att strosa runt i butikerna och handla en massa fint. Idol ska också bli skoj men jag ser nog mest fram emot shoppingen.

Wilma fick iallafall vara min lilla prao idag och hon har skött sig exemplariskt där hon suttit och ritat och byggt pärlplattor. Väl hemma igen efter jobbet så har vi bara myst på, eldat i kaminen och tittat på julkalendern.
Jag fick även hem ett paket i brevlådan från H&M med en finfin julgransmatta och en tunika till mig. Båda sakerna inhandlade på rea dessutom.
Något som däremot inte var på rea var min astmamedicin (pulmicort) som jag hämtade ut på apoteket idag för den nätta summan av 379 riksdaler. Där snackar vi tråkiga saker att slänga pengar på. Men så välbehövligt så det är bara betala och vara glad.

Nu ska jag skriva vinnarmail på tradera, plocka ur diskmaskinen och göra mig redo för sängen. Imorgon siktar jag på att vara en betydligt piggare mamma.


Kommentarer
Postat av: emma

Det kommer nog bli jättefint vitt antar jag?! :-)

2010-12-07 @ 13:15:20
URL: http://pysseloknop.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag hoppas verkligen att det kommer att bli bra. Ja det blir vitt, jag är nog för feg för att testa någon annan färg :-)

2010-12-08 @ 10:06:21
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/
Postat av: emma

ja tyvärr är man väl det skulle säker passa i ljusblå eller grön oxå :-)

2010-12-15 @ 20:11:35
URL: http://pysseloknop.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0