1:a Advent och före/efter bilder



Golvet i vardagsrummet före slipning och lackning. Gulnat furugolv som sett sina bättre dagar. Bildkvalitén är dock usel men så kan det bli när man kommer på att man ska fota när det är mörkt ute.
 


Efter. Nu har vi ett vitlackat furugolv istället. Blev så otroligt mycket ljusare och vi ångrar inte en sekund att vi valde att satsa på vitt.

Vår högblanka ikeaskåp har fått byta plats och 3 tavlor från hagedornhagen har kommit upp. Köpte en bugsbox på 6 tavlor och jag verkligen ÄLSKAR dessa fjärilstavlor.

God Morgon Söndag!

Idag har vi 1:a advent och i vardagsrummet stod på morgonen julgranen som tomten varit här och lämnat inatt. Idag blir det mest hemmamys, Julia och Emil har riktigt jobbig hosta så jag vill inte ta med dem ut i kylan på skyltsöndagen, mest troligt blir jag hemma från jobbet imorgon också så dom får pigga på sig lite. 

Men adventsmys ska vi ha iallafall, här ska ätas saffransbullar och drickas glögg, vi ska lyssna på julmusik och klä granen så oss går det minsann ingen nöd på. Dessutom så ska nog jag och Wilma gå en sväng på byn och träffa tomten innan hennes näst sista simskoleträning börjar ikväll.  

Är så nöjd med vårt vardagsrum. Lite kalt känns det eftersom vi inte får sätta in mattan ännu, det ska gå minst en vecka efter att golvet är lackat innan man får lägga in mattor nämligen.
Nu ska jag tända lite ljus och fixa iordning en riktig hotellfrulle innan jag väcker lyckosten som har sovmorgon idag.


Kommentarer
Postat av: Mona

Riktigt riktigt fint!!! Det är så fint med vitt, fräscht!!! Jag vill också göra om men här hemma är vi minsann motsträviga till tusen...

2010-12-01 @ 05:40:21
URL: http://mmonna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0