Sjukstuga



I lördags svängde jag ihop dubbel sats av dessa superdupergoda kardemummabiscottis. Dom är verkligen SÅ goda, testade att göra med saffran en gång också men jag gillar nog bättre när dom är smaksatta med kardemumma. Dessutom tycker jag det blir riktigt fint att fylla i ett par fina glasburkar.  

Här sitter en riktigt råförkyld Jenny och skriver ikväll. Sitter och hoppas och ber att vi har nässpray hemma för annars vet jag verkligen inte hur jag ska kunna sova inatt. Barnen är fortfarande krassliga. Emil har haft det lite lindrigare med hostan idag men Julia hon snorar som aldrig förr så jag springer med näsdukar efter henne hela tiden, hur mycket snor kan det finnas liksom ?

Har varit hemma precis hela dagen idag med Emil och Julia, vi har bakat lite och gjort julgodis (chokladfudge) och barnen har pysslat och byggt med lego och lagt pussel. Wilma ville absolut iväg på dagis fastän syskonen var hemma så Johan fick både skjutsa och hämta henne idag.
Nu ikväll har Julia varit uppe med oss tills alldeles nyss, hon har så svårt för att komma till ro och sova då hon är så rackarns förkyld. Trots nässpray och hostmedicin så är det riktigt jobbigt för henne.
Jag har ägnat kvällen åt att sy elefantkuddar och jag börjar faktiskt bli riktigt duktig på det får jag lov att säga.

Imorgon blir också en hemmadag och jag tror det får bli en städdag, vilken tur att man har små hjälpredor hemma då :-)

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag letar febrilt efter de rätta burkarna att sätta mina skorpor i. Problemet är kanske att jag själv inte riktigt kan bestämma mig för vilken sort jag vill ha (och var jag ska ha de)...

2010-12-01 @ 05:42:21
URL: http://mmonna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0