VAB och hemmamys



En liten "jultall" har fått ta plats i fina krukan på köksbordet och ett zinkhus har kommit upp i fönstret. Det är det lilla julpyntet som jag har hunnit få till än så länge.

Måndag var jag hemma med Emil efter en liten febertopp på söndagen. Onsdag och idag (Torsdag) är jag hemma med Wilma som varit lite febrig och hängig. Idag är hon dock pigg som en lärka och sitter precis nu och pysslar inne på sitt rum. Kallt som sjutton är det ute också men vi myser på här inne i värmen. Jag har precis bakat saffransbullar och just nu står en kastrull med smörkola och puttrar på spisen. 

Igår blev vårt golv i vardagsrummet klart. VILKEN SKILLNAD. Det blev så ljust och fint med den vita betsen. I love it. Eftersom alla möbler från vardagsrummet har stått i köket i några dagar så har det inte blivit något direkt julpyntande ännu, känns inte så skoj att börja pynta när det är möbler och prylar överallt.
Sent ikväll kommer Johan hem från Norge så imorgon ska han få spika tillbaka listerna och bära tillbaka lite möbler så jag får börja gå loss på julpyntet.

Nu ska jag fylla en tvättmaskin innan jag börjar fylla alla 100 formar med smörkola, måste ju bunkra upp med lite julgodis och fika nu när det är 1a advent på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0