Första snön!



Nysydda kuddfodralen med det fina tyget "svart elefant" från svenskt tenn ligger nu så fint på vår säng. Fick slita mitt hår och ta många djupa andetag i argen innan jag fick till det med dragkedjan, men skam den som ger sig, det blev riktigt bra till sist.

Hello Friday!

Igår kom den första snön till barnens stora glädje. Jag tycker också det är mysigt med den första snön men samtidigt känns det lite tungt att veta att det nu är läääänge länge tills vi ser bar mark igen. Tycker helt enkelt att vintern är lite väl lång. Dock tycker jag att den här tiden fram till Jul är otroligt mysig. 
Vintern innebär också att plocka fram vinterkläder, tända brasa i kaminen och byta till vinterdäck.
Check, check, check.
Tack och lov klämde Johan in bilarna i verkstan igår så nu behöver jag inte smyga runt på sommardäcken och vara livrädd för att vara tvungen att bromsa.

Åkte med Emil till stan idag och hämtade ut dom nya glasögonen, och han är så SÖT i sina nya brillor. Min fina prins. Nu ska jag sätta mig ner framför Idol och sen ska jag nog försöka mig på att sy ett och annat kuddfodral.
Men först en sväng till kylen för att plocka fram lite goda ostar.

Trevlig lördagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0