Pyssel och tulpanlökar



Har haft lite dåligt med prylar till pyssel hemma sista tiden, mest torra pennor och trasiga kritor. Igår åkte jag iallafall iväg och köpte upp ett litet lager med massor av nya pennor, glitter, saxar och klistermärken.

God Lördagmorgon!

Har varit uppe med dom små ett bra tag nu, vi har tänt ljus och har det mysigt, dom sitter och pysslar och gör teckningar till sin morfar som vi ska hälsa på på sjukhuset idag. Ska strax börja med frullen, barnen har beställt smoothies och jag ser mest fram emot att äta i lugn och ro utan stress som det vanligtvis är under veckorna då man har bråttom iväg på dagis och jobb.

Köpte tulpanlökar igår som jag tänkte få ner i jorden idag, hoppas inte det är alldeles för sent bara, har tänkt i flera år att jag skulle vilja ha tulpaner men det har liksom inte blivit av, men nu så! Längtar redan till våren när dom förhoppningsvis blommar i finaste lila.

Känner mig på riktigt topphumör idag och ska även försöka hinna med ett par affärer när vi är i stan, jag är så sugen på inredning och det bara snurrar i huvudet av alla ideer och planer jag har. Nej nu börjar det vara hög tid för frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0