Kräftskivan 2011





Inte för att skryta. Eller jo definitivt för att skryta, men jag tror faktiskt att jag börjat få till den godaste västerbottenspajen i världshistorien. Sista gångerna jag gjort denna så har den blivit helt makalöst god. Faktiskt!



Mom and Julia says HEY! Och nej hon har inte en onormalt stor tand där på bilden, det är ett tuggummi som skymtar.



Barnen kollar in gjutningen av grunden igår eftermiddag. Väldigt spännande var det och Emil tyckte killen som körde betongbilen var väldigt cool i sina arbetskläder och peltorkåpor.

God Morgon från Vasshällan!

Här har jag och barnen varit uppe sedan sjusnåret och myst i soffan och tagit det piano. Just nu sitter barnen och bygger med lego och jag laddar för att fixa en god frukost innan klockan hunnit bli lunchtid. Det får nog bli en brunch helt enkelt. 

Vi hade en jättemysig kväll igår här hemma i inglasningen med kräftor, surdegsbröd från udden, aioli, sallad, västerbottenspaj och gott i glasen. Förrätten blev löjromstoast´s modell mindre på stående fot och till efterrätt hade jag gjort en vaniljpannacotta med hallon till. Enkelt och gott. Och en av de bra sakerna med tillställningar som dessa är att man kan förbereda i princip hela middagen ett bra tag i förväg eftersom allt serveras kallt. Västerbottenspajen gör man ju som man vill med men jag tycker den är lika god kall som varm.

Nu ska jag fixa ihop en god frulle och sen ska vi väcka lyckosten som fick sovmorgon idag. Njut helgen hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0