Ärtpesto





'

My GOD så god mat jag lagat ikväll. Jag lovar er att denna ärtpesto är to die for så den tycker jag verkligen att ni ska testa någon dag. Enkelt och såååå gott. Gjorde en stor sats ikväll så jag har till ett par middagar till också. Perfekt. 

Idag har varit en vanlig torsdag med jobb, hämtning av barn på tre olika ställen, hem för middagsfix och nu äntligen en lugn stund framför datorn när barnen lagt sig för att sova. Har tänt massa ljus och kokat apelsinte och ska strax slå på en ny film, "The Rebound" med Catherine Zeta -Jones, som Johan var ner på byn och hyrde för en stund sedan. Imorgon är det sista jobbardagen före helg. Igen. Jag kan verkligen inte förstå vart dessa veckor tar vägen. På fredag ska jag och Wilma dra in till stan för en riktig tjejdag med shopping och fika på café. Ny skolväska och fina kläder inför skolstarten står på "att-köpa-listan".  Ska bli så mysigt.

Här kommer då receptet på ärtpeston:

1 kruka mynta
100 gram salta cashewnötter
100 gram riven parmesan
1 dl olivolja
3 dl ärtor

citron

Koka ärtorna och mixa sedan ihop alltsammans med en stavmixer. Blanda med nykokt pasta och en STOR klick smör. Pressa några citronklyftor över och TADAAA så är middagen fixad på tiden det tar för pastan att koka klart! Det behöver inte alltid vara så avancerat för att det ska vara gott, ibland är det enkla det godaste. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0