Lilla söta Doris



I helgen fick vi så äntligen träffa lilla Doris, farmor och farfars lilla nytillskott som dom hämtade hem i lördags. Sååå söt. Jag är definitivt ingen djurälskare, snarare tvärtom, men nog är dom allt alldeles ljuvliga när dom är sådär små och nya.

Så är första arbetsdagen avklarad efter en 5 veckor lång och skön semester. Wilma är inskolad på frititds och verkar tycka riktigt bra om stället såhär efter första dagen iallafall. Känns riktigt skönt i mammahjärtat kan jag tala om.

Vi har hur som helst haft en bra helg där mycket har hunnits med. Grunden till utbyggnaden börjar vara klar nu och i slutet på veckan är det tänkt att plattan skall gjutas. Sen är det bara vänta på att byggarna ska sätta igång där i början på september någon gång. Åååh vad jag längtar. Ser varje dag framför mig hur jag nästa sommar kommer att få kliva ut genom dubbeldörrarna från vårt sovrum och äta frukost i solen på vår nya terass. Underbart! Och att barnen äntligen ska få var sitt eget rum är också en "dream come true".

Blev även en liten tur till akuten igår. Min älskade lille son pillade nämligen in en godis i näsan. Jag kunde inte se någon godis hur mycket jag än lyste med ficklampan så efter ett samtal med sjukhuset så fick vi åka in för att kolla upp det. Troligen hade han lyckats dra ner godisen i halsen för doktorn kunde inte heller hitta någon godis där inne. Skönt. Och jag hoppas verkligen att han lärt sig en liten läxa nu.

Nu ska jag ställa mig och steka lite biffar, dinnertime ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0