Årets mörkaste dag


Här existerar inga paket inslagna i enhetligt vita eller röda papper, tjusiga tygband och vackra dekorationer. My God man har väl annat att göra än att sitta och knåpa ihop värsta snygga paketen som någon ändå sedan ska slita upp. Äta skumtomtar och dricka glögg tillexempel. Fast snyggt är det verkligen och jag är absolut imponerad av dessa kreativa människor som lägger ner sin själ i att göra fina paket. Men jag är ju ingen pysseltjej. Alls. Och ja bilderna dom är väldigt gula och tråkiga när jag fotar nu för tiden. Jag borde gå en fotokurs. Kan också ha att göra med att det konstant är mörkt och att jag undviker att fota med blixt in i det sista, idag är faktiskt årets mörkaste dag. Det kan ni anteckna tycker jag!


Hej alla glada och mindre glada!


Idag har vi alltså "dan före dan före dopparedan".  Barnen har härmed jullov och kvällen har ägnats åt lite julhandling (mat) och glöggdrickande med mormor och morfar som tittade in en snabbis. Testade en glögg utan tillsatt socker som faktiskt var riktigt god.

Imorgon ser jag fram emot lite sovmorgon eller iallafall att få ligga och dra mig i sängen tills jag känner för att stiga upp. Har varit väldigt tungt att stiga upp på morgonen sista tiden och även Julia verkar tycka det. En dag i veckan vägrade hon i sten så jag fick bära upp henne och SOM hon skrek och var arg då. Det är inget man är van vid direkt dom två äldre skuttar ju upp före tuppen och har inte alls någon ro att ligga kvar i sängen.

Nu ska jag spola upp ett bad, göra en hårinpackning och leta fram senaste "allt om mat" som ska lusläsas från pärm till pärm i jakt på bra recept till nyårsmenyn. Fint ska det va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0