Julklappsshopping


Nu börjar jag ha rätt bra koll på klapparna. Barnens klappar är nästan färdighandlade och dom övriga klapparna vet jag vad som ska köpas så nu kan jag känna mig rätt lugn, luta mig tillbaka och bara vänta på julafton. Härligt. Den här söta lilla kaninlampan kommer förmodligen att ligga i ett av paketen under granen.


Andra  advent, plusgrader och regn. Men faktiskt har det kommit några snöflingor idag. Julshoppingen igår gick bra, jag köpte på mig dom flesta av barnens klappar och fick även med mig både lucialinne till Wilma och nya vinterjackor till de två minsta. Har bara haft overaller till dom och det är lite bökigt när man bara ska iväg och handla eller åka bort en stund med bilen.

Idag målas det så det står härilga till, har teckningar som ligger på tork i hela köket och papperbitar runt hela köksbordet. Själv har jag både hunnit med att städa upp huset inför kommande arbetsvecka och fyllt på kylen med flera burkar nykokt lingonsylt. Ikväll ska jag provbaka ytterligare lite julgodis och den här gången ska det bli mozartkulor. Åt upp sista pepparkakstryffeln idag och jag tror nästan jag måste göra en till sats av det också, försvinnande goda är dom. Men nu har det spårat ur för dom små målarmästarna, dom leker tjuv och polis i tvrummet och jag tror taket lyfter snart av allt skrik.

Ha en underbar andra advent!

Kommentarer
Postat av: Mandy - En Musikblogg

tycker du om musik? kika gärna förbi min blogg. där lägger jag upp låtar och inlägg om min kamp i musikvärlden. alla får kommentera och komma med feed back, det är er jag lyssnar på i slutändan xx

2011-12-06 @ 15:33:37
URL: http://mandybeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0