Irriterad blir jag!


Det finns vissa saker som irriterar mig så till den milda grad. Rökare bland annat. Jag vet inte varför jag så passionerat hatar att folk röker. Höjden på idioti tycker jag. Det är dock bara en av många saker som jag brinner för att hata.

Det finns fler saker också.

Jag tycker exempelvis det är vansinne att folk lägger så mycket pengar på fyrverkerier till varje nyår och valborgsmässoafton.
Det finns människor som svälter och barn som dör i cancer och här bränner folk upp pengar till höger och vänster. Visst är det vackert, men det är mycket som är vackert. En vacker gest hade exempelvis varit att skänka dessa pengar till barncancerfonden, eller någon annan vettig organisation, istället för att bränna upp dom för några färgglada stjärnor på himlen som varar så kort stund.

Det retar mig. Våga vägra fyrverkerier. Nästa år tycker jag Älvsby köpmanna kan skippa smällarna till 1a advent och istället ge samma summa som detta kostar till barncancerfonden.

Bra så!

Kommentarer
Postat av: Anna Berglund

Kan inte annat än hålla med!

2011-12-21 @ 11:27:28
Postat av: Helena S

Så sant!

2011-12-22 @ 00:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0