Julen 2011


Kvällens efterrätt blev en saffranspannacotta med pepparkakskross. Jag  älskar pannacotta och denna var riktigt god omän jag kanske inte kände av saffranssmaken så mycket tack vare min förkylning.

Så har vi firat julen färdigt för detta år. Vi har haft tre härliga dagar med god mat, fina klappar och trevligt sällskap.
Wilma är inte så övertygad om det här med tomten längre men både Emil och Julia var stensäkra på att det var den riktiga tomten som kom och hälsade på på julafton. Bästa julklappen i år måste nog bli baddockan som Julia fick av mormorsmor för SOM den dockan har fått bada, vi snackar timmar som lillan stått i toan och tvålat in och badat denna docka. Emils bästa klapp var nog kameran, jag kollade hur många bilder han hunnit knäppa av sedan igårkväll och det var inte mindre än 673 stycken. Det ni! Wilmas favorit är lite svårare men där ligger nog den rosa stereon och muffinsjärnet högt i kurs.

Men allt som allt så har det varit en riktigt fin jul. Nu ser jag fram emot att få städa bort det juliga och ladda om för ett nytt och spännande år. Men först ska vi njuta av denna lediga vecka, sova så länge vi vill på morgonen och umgås och hitta på roliga saker på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0