Kylig fredag



-35,8 grader klockan sju på morgon och dagens lilla projekt fick bli tomater.

Mätt och belåten efter kvällens tacomiddag. Barnen vill oftast äta tacos till helgen och det är ju himla gott omän jag kan bli lite less på det ibland. Idag har vi planterat små tomatfrön jag och barnen så nu hoppas vi att det ska gro och växa så vi kan äta smarriga egenodlade tomater i slutet på sommaren.

Och på tal om det som ska gro och växa så ska det bli riktigt spännande att se om det blir nåt av mina tulpaner som jag planterade i höstas. Hoppas, hoppas men jag är lite rädd för att jag var ute i senaste laget när dom åkte ner i jorden.

Imorgon är siktet inställt på att åka till stan för lite shopping. Lämnar kidsen hemma och åker med en kompis, ska bli riktigt nice att få gå omkring och strosa i butikerna i lugn och ro och få bocka bort lite saker från "att köpa-listan".  Wilma är i stort behov av lite nya kläder så jag hoppas jag hittar en del åt denna kräsna lilla dam.

Nu ska jag ta en sväng med dammsugarn och sätta igång en tvätt, på en liten stund så får vi besök och sen ska kvällen spenderas i soffan med nåt gott framför let´s dance.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0