Lovely Monday



Det är slut på sånt här! Nu är det dags att ta på sig hårdhandskarna och köra järnet. Jag är otålig och gillar verkligen inte att vänta på resultat, snabbt ska det gå annars tappar jag lätt motivationen.

Första jobbdagen detta 2011 är nu över och SÅ härligt det är att vara tillbaka på banan igen med friska barn och allting. Jag sitter och väntar på att min "orientaliska soppa" (eller smalsoppan som jag börjat kalla den) ska bli klar så jag kan portionera upp den. Jag inbillar mig iallafall att man kommer att bli väldigt smal av att äta den.
Har gått fantastiskt bra med träningen den senaste veckan, jag har kämpat på som bara den men kilona verkar sitta fast lite väl mycket tycker jag trots idogt tränande och väldigt bra kosthållning. 61,1 kg stod vågen på imorse, alltså bara -3hg på 1 v. Dåligt men dock minus. Nästa måndag siktar jag in mig på att väga max 60 kg.


Idag så blev det en snabblunch och sedan en 45 min powerwalk av den resterande tiden på lunchrasten. Härligt att komma ut och få lite frisk luft i lungorna och dessutom riktigt trevligt eftersom jag hade Johan med mig så jag hade någon att prata med. Hoppas på fler dagar som dessa med endast några få minusgrader då ska det definitivt bli fler lunchpromenader.
Och till alla som tränar men inte skaffat sig en funbeat så tycker jag att det är dags att göra det nu. Funbeat.se där kan du registrera all din träning och ha koll på dina vänner som också tränar. Finns dessutom som app till iphonen så man kan lägga in sin träning när som helst. Och när ni ändå är medlem där så skickar ni en vänförfrågan till mig så vi kan följas åt.


Nu väntar soffan och familjen annorlunda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0