Vi vabbar vidare



Pippi and Spiderman says HEY! Vet inte vilken outfit i ordningen det här är för lille Herr Karlsson men det var iallafall inte den första och inte den sista som provades idag. Emil börjar snart gå under smeknamnet "skåpmannen" här hemma för det finns inte en låda, garderob eller skåp som han kan låta bli. Vet inte riktigt vad han är på jakt efter, det vet han inte själv heller men han verkar tro att han ska finna häpnadsväckande prylar bakom alla stängda dörrar.  Jag börjar i ärlighetens namn vara hyffs less på att städa upp efter Herr Nyfiken.

Då är vi inne på första måndagen i Januari och jag är (som vanligt sista tiden) hemma och vabbar med krassliga barn. Det är hostan som är värst annars är det inget större fel på dom förrutom att dom är ungefär lika rastlösa som jag av att bara skräpa runt här hemma och inte göra nåt vettigt.


Jag har inte sagt att jag tagit upp träningen igen, men det har jag iallafall och det känns verkligen hur bra som helst. Fick till 4 pass den gågna veckan och jag ser fram emot några svettiga pass den här veckan också. Det blir mestadels löpträning och styrketräning och jag kan säga att första passet efter mitt rätt så långa uppehåll fick mig riktigt motiverad till att fortsätta, det är inte kul att känna sig som en klumpeduns utan minsta ork eller styrka. Men nu ska här bli bättring. Har köpt ny våg också eftersom den gamla gått sönder och nu är det invägning varje måndag. Första målet från idag blir att tappa 3 kg. Kommer inte att gå efter någon speciell diet utan jag ska äta det som jag vet är bra mat, minska på kolhydraterna och minska på portionerna. Idag när jag steg upp så stod vågen på 61,4 kg så wish me luck!




Nytt bord i vardagsrummet som var en julklapp från mina föräldrar, såg det på antnäs möbler när vi var där en gång och tyckte det var så snyggt och nu står det så fint hemma hos oss. Dom fina ljusstakarna är också en julklapp men från svärföräldrarna. Saknas bara en fåtölj bredvid bordet så det inte ser så ensamt ut.  


Just nu sitter jag och och surfar mellan olika möbelsidor för att finna en snygg fåtölj som dessutom kan tänkas vara mjuk och skön att sitta i, det ska vara en riktig sjunka-ner-i-och-mysa-fåtölj, gärna med fotpall för extra komfort. Men snygg och skön hör ju inte alltid ihop så det är inte alls det lättaste att hitta nåt som passar.

Nåt annat jag är ute efter är ett par fina gardiner, också dem till vardagsrummet, jag tror det lutar åt en grå variant men eftersom jag verkligen hatar att trixa med gardiner så ska dom vara så pass snygga att jag inte lessnar på en kvart eftersom dom kan få sitta där ett par år innan jag ids göra ett nytt byte. ;-)

Nu vaknade Julia efter sin tupplur, hon är visst inte på sitt allra soligaste humör så det är bäst att jag inte låter henne vänta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0