Första jordgubbarna



Sommarens första jordgubbar är plockade den här helgen. Första omgången i fredags och andra idag. Det handlar inte om några mängder än så länge men så fixade vi ju jordgubbslandet förra sommaren så det kommer säkert att bli bra med bär där så småningom.

Kvällens middag blev vansinnigt goda Moules marinières. Emil har tjatat om att vi ska äta musslor i flera dagar. Ja alltså musslona som han samlat ihop på stranden. Jag tror det här smakar snäppet bättre faktiskt.

Är lugna gatan här hemma just nu då Johan är iväg med Wilma och Emil på fotbollsträning. Bara jag och Julia så vi tar det lite lugnt en stund och gör inget speciellt alls. Mycket skönt ska jag säga. Senaste dagarna har mestadels bestått av en hel del sol och bad, tror det börjar växa ut fenor på barnen snart så mycket som dom badat. Och en mysig middag med drinkar, vin och räkor i lördags med tjejerna.  

Idag har vi fixat lite ute på gården, jag har planterat lavendel och rensat ogräs medans Johan trimmat slänterna. En glass på byn har vi också hunnit med och barnen har badat och ätit delikat middag bestående av varmkorv med bröd i poolen. Det går ingen som helst nöd på oss alltså. 

Nu ska jag ta fram flugsmällan och gå på jakt, dörren har stått öppen hela dagen så ett helt gäng objudna gäster har kommit på besök.  


Kommentarer
Postat av: Julia

Hejsan!

Hittade precis till din blogg via min vän Kattas blogg :) Bloggvärlden är ju allt härlig ibland! Var ju bara tvungen att lämna några rader ang din soppa Moules marinières för guud så god den ser ut att vara, finns det möjligtvis något recept på den?



Med vänliga hälsningar

Julia



2011-08-21 @ 21:55:02
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0