Glad Midsommar!



Midsommaraftonen börjar lida mot sitt slut och jag sitter precis och har ätit upp resterna av den supergoda marängtårtan jag fixade ihop till ikväll. Var faktiskt första gången jag använde färdiga marängbottnar, men absolut inte den sista gången. Så fantastiskt god tårta det blev! Körde med grädde, krossad dajm och banan på botten nr 1, och bara grädde och jordgubbar på toppen. Super!

Blev bjuden på frukost på sängen på morgon och drog sedan direkt ut på en liten löprunda, riktigt skön start på dagen faktiskt. Sen har vi spenderat eftermiddagen i Storforsen. Först lunchbuffé på hotellet och sedan en sväng upp till forsen för första gången detta år. Det är så himla mysigt och fint där uppe. Nästa gång tror jag vi tar med oss picknick och sätter oss på stenhällarna och myser! Men ikväll har vi bara varit hemma, Johan har klippt gräs och fixat ute på gården medans barnen har tvättat allt från cyklar till studsmattor här ute. Själv har jag hängt i köket med ett glas rosé och fixat förstklassig midsommarmiddag till mina hjärtan.

Nu ska jag sätta mig med en tekopp i inglasningen och läsa senaste numret av Family Living innan jag hoppar i säng. Hoppas ni haft en härlig midsommarafton allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0