Sjulsmarksjoggen




Den här helgen har verkligen gått alldeles för fort! Gud så underbart härliga dagar vi haft i denna tropiska värme. Fast lika härligt var det att vakna upp till en sisådär 14 grader idag. Det behövs nu efter flera dagars värmebölja, hyn på både mig och barnen behöver vila lite från solen nämligen. Både jag och Emil har fått soleksem, vilket vi aldrig tidigare har haft.
Och Julia behöver definitivt hålla sig lite inomhus där inte alla knott kommer åt henne hela tiden.

Har blivit en hel del räkor i helgen, både fredag och lördag frossade vi i räkor. SÅ GOTT! Dessutom alldeles perfekt med kall mat i värmen. Lördag var mor och far här och åt med oss och då gjorde jag även en supersmarrig västerbottenpaj med creme fraiche, rödlök och löjrom på.

Idag har jag varit borta nästan hela dagen i Sjulsmark och sprungit "sjulsmarksjoggen", riktigt trevligt och riktigt jobbigt var det att springa idag. Bara ca 3 månader kvar till tjejmilen nu. Sen har kvällen ägnats åt städning och handling inför kommande vecka. Imorgon är det arbetsdag igen. Hoppas att det fina vädret återkommar lagom till torsdag eftermiddag när jag får helg igen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0