Sunshine



Vaknade till strålande solsken idag så då åkte skönaste sommarklänningen från MQ och "sunshine" på. Nu hoppas jag bara att vädret håller i sig så vi slipper dra på oss långbrallor nåt mer den här sommaren. Shorts och klänningsväder vill jag ha!


God Morgon alla fina!

Igår hade vi röjardag här hemma på udden. Trädfällning och att röja bort en massa buskar och ris från slänten ner mot älven var det som stod på agendan. Vi har haft en stor gammal björk stående bredvid huset med död topp och en redig spricka genom hela trädet som nu äntligen har åkt ner. Har retat mig på den där fula björken i ÅR så det känns riktigt bra att den äntligen är borta nu. Vi fick hjälp av ett par duktiga "trädfällargrabbar" så efteråt så bjöd vi på middag, grillat som vanligt, och även där gick den goda glazen hem. Ni har väl testat nu ? :-)

Fick också besök av världens bästa Ullis som var hemma en sväng från Göteborg, så kul att ses men så tråkigt att det blir alldeles för sällan!

Idag är siktet inställt på mer trädgårdsfix, jag ska åka ner en sväng på byn och kolla utbudet av buskar och träd, jag vill ha mer som blommar känner jag. Ska även hälsa på i Lappur och barnen är lovade en tur till lekparken och att få mata fåglarna i lomtjärn. Just det. En flagga ska också inhandlas, bara en sådan liten man har på bordet, tycker det är fint till högtider som  midsommar, examen, nationaldagen, födelsedagar osv. Barnen börjar ha stenkoll på fler olika flaggar, det är en liten sport att kunna alla flaggor man kör förbi hemifrån och ner till byn nämligen. 

Dags att borsta tänder, tror jag börjar med den mest motsträviga lilla damen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0