Belgiska våfflor

My GOD så god lunch (om man nu kan kalla det lunch, det är ju liksom mer som en efterrätt) vi blev bjudna på idag. Det var inte vilka våfflor som helst, det var nämligen belgiska våfflor med vispad grädde, jordgubbar och chokladsås. Precis som den goda jag åt i Paris smakade dom. Nästa inköp till hemmet får nog bli ett "belgiskt våffeljärn".

Vilken härlig nationaldag vi har haft idag, fast hela denna 5 dagar långa ledighet har ju faktiskt varit riktigt nice, så skönt med en liten "mini-semester". 
Efter våffellunchen och några timmar ute i solen så åkte vi till Lappur och grattade Pappa som blev ett år äldre idag. Där bjöds det på rökt fisk, och såklart tårta till efterrätt. Kanske har blivit lite väääl mycket socker idag, men hey, är det nationaldag och födelsedag så är det!

Hade ju tänkt visa bildbevis på att mina tulpaner fortfarande lever och frodas, jag tog en massa kort idag men jag glömde visst kameran hemma hos mamma och pappa så därför fick det bli ett par kort från mobilen istället. Iallafall så börjar dom alldeles snart vara redo att slå ut. Så kul! :-)

Jag funderar på lekstuga till barnen, eller egentligen en friggebod om jag ska tala klarspråk. Tänker mig en störreaktig modell som kan användas som förråd under vintern och när barnen vuxit ifrån lekstugan så kan den fungera som gäststuga. Någon som kan tipsa om en fin och hyffsat prisvärd stuga ? 

Nu ska jag förbereda för morgondagen och leta fram kläder till barnen, men tänk, bara några arbetsveckor kvar nu innan semestern! :-)


Kommentarer
Postat av: Mona

och som vi längtar till semestern!!!!! =)

2011-06-06 @ 22:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0