Weekend update



Chokladbollar och kladdkakemuffins, check! Julia hjälper till att göra rent skålen efter baket. Vad skulle man ha gjort utan dessa små hjälpredor egentligen ? :-)

Så var det åter igen måndag och första arbetsdagen för veckan är avklarad.

Tycker vi har hunnit med en hel massa saker denna helg. Började lördagen med att åka till ishallen så att barnen skulle få åka lite skridskor, riktigt skoj och dom lär sig så fort. Sedan var det dags för kalas och gratulera en fyraåring där vi smaskade i oss supergod tårta innan vi drog vidare till mormor och morfar för några timmar ute i solen. På kvällen var vi bara hemma, Wilma hade sovkompis och när dom hoppat i säng så slocknade jag i soffan framför melodifestivalen. 

Söndag var kidsen ute och lekte redan vid klockan åtta så då passade jag på att baka lite inför Emils födelsedag på onsdag. Hade köpt söta formar på lagerhaus och åhlens så det var faktiskt lite roligare än vanligt att baka den här gången. Har dessutom lånat en sprits av min mor så jag kan fixa fina cupcakes, så vem vet, det kanske är så att jag börjar gilla det här med bakning trots allt. 

Nåväl, dagen fortsatte med några timmar ute vid en eld och sen avslutade vi med simskola för Wilma medans jag satt uppe och cyklade och tittade på.

Och där slutade den fina helgen och jag avslutade med att få ett "intesåtjusigtblåöga"

Skulle hjälpa Wilma på med mössan samtidigt som hon skulle ta på sig skorna och när hon snabbt ställer sig upp så hinner jag inte med och får en rejäl smäll av hennes huvud precis under ögonbrynet. Såg inte värst ut igårkväll men nu på morgonen när jag tittade mig i spegeln så ser det ut som att jag snarare ägnat helgen åt att vara med i en boxningsmatch än något annat.

Ni skulle säkert uppskattat en bild på min tjusiga tira mer än några "bakbilder" men ser ni den bjuder jag inte på ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0