Rabarbersaft





Morgonens lilla projekt: Rabarbersaft a lá Leila. Hur fräscht känns det inte med egen hemmagjord saft liksom. Inga konstigheter, bara rabarber, vatten, socker och citron.

God Morgon!

Här har vi varit uppe sedan halv sju och hunnit med både det ena och det andra. Har kokat rabarbersaft för en liten stund sedan efter att ha blivit så inspirerad av den här fina fina bloggen. Kolla bara in det helt underbara växthuset som dom bygger för fullt på. My GOD så fint! Ingen som äger ett gäng fina fönster som ni vill bli av med? Så jag kan sätta Johan i arbete menar jag ;-) Efter lunch blir det iallafall en fika med kanelbullar och hemmagjord saft. 

Men nu lunchfix. Tidig morgon = tidig frukost = tidig lunch.


Här kommer receptet på saften.

1 kg rabarber
1,5 l vatten
1 st citron
4,5 dl socker

Skär rabarbern i småbitar och låt koka med vattnet i ungefär 15 min. Rör inte för då blir saften grumlig.
Sila och släng rabarberresterna.
Koka upp spadet igen tillsammans med socker och citronsaft.
Låt svalna och häll upp i flaskor.

Kommentarer
Postat av: Mona

Blev saften så god som du tänkt dig?

2011-05-24 @ 16:27:06
Postat av: Jenny

Saften smakade mycket bra! Jag är egentligen inte alls förtjust i saft, tycker bara det är sliskigt, men den här var faktiskt riktigt fräsch och inte alls så sötsliskig! :-)

2011-05-24 @ 22:16:02
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0