Tea time

Sitter med den där tekoppen som jag så ofta skriver om, tredje eller kanske till och med fjärde i ordningen för idag. I love my tea. Det är så rogviande att sitta med den här stora tekoppen och känna hur den där frusenheten sakta avtar. Helst ska det vara lite kryddiga teer, jag gillar juliga toner och mitt glöggte som jag köpte sist vi var i Stockholm dricks nästan dagligen. Citrussmaker är också en hit och liptons jordgubbste ligger även det rätt högt på topplistan. En bit riktigt mörk choklad passar för övrigt som handen i handsken till en kopp jordgubbste.
Muggen är viktig, den ska vara stor och vid och fin att se på. Ni antecknar väl ?

Idag har vi hälsat på hos farmor och farfar på kvällskvisten, barnen har lekt i lekparken och vi har druckit te och ätit ost och kex. Har sytt ihop två madrasskydd till nya sängen och även en kudde som ska ut på tradera, ska bara köpa några fler dragkedjor så jag kan sy upp resten av tyget som finns kvar.

Imorgon är jag ledig med barnen så då ska vi ha en riktigt luuuuugn och skön morgon utan stress. Så härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0