Pepparkakstryfflar


Gårdagens lilla projekt blev pepparkakstryfflar efter ett recept ur ett gammalt nummer av tidningen Lantliv. Dom blev riktigt goda trots att jag tror att jag glömde ingefäran. Sånna här tryfflar är ju också en kul gå-bort-present om man lägger dom i en fin ask.


God Morgon Fredag!


Idag är Wilma tillbaka på skolan igen, hon är fortfarande lite hostig men hon ville så jättegärna fara så då tyckte jag att hon kunde göra det. Hostar gör väl var och varannan unge liksom. Blev inte någon mysstund i soffan igår inte. Först vaknade Emil och var ledsen för att det kliade över hela kroppen + att han fått utslag (såg ut som nässelutslag) och jag kan inte begripa vad dom beror på? Efter en halv tavegil blev det så småningom bättre iallafall men så vaknade sedan Julia och hostade tills hon kräktes så det blev verkligen inte någon lugn stund den kvällen. Men idag är vi på topp allihop utom lillan som fortfarande har lite feber men hon är ändå vid väldigt gott mod så det går inte någon större nöd på henne. Nu håller vi bara tummarna för att alla ska vara krya tills på Söndag då det är första advent och vi ska ut och titta på julskyltningen och träffa tomten.

Idag ska jag UT ur detta hus har jag bestämt. Ska ner på byn och kolla in handplockats julbutik och kanske kanske att jag åker in en snabbis till Luleå för att kolla i lite affärer. Less på att vara hemma är bara förnamnet.

Happy Friday på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0