Pyssel och sjukstuga


God Morgon Tisdag!

Sitter vid köksbordet med två pyssliga barn som ritar och klipper så det flyger små pappersbitar över hela köket. Emil hade hög feber igår och Julia har haft så mycket hosta så dom är hemma idag också. Idag verkar dock febern hålla sig borta och Julia hostade nästan ingenting inatt så imorgon blir det nog dagis och jobb igen. Bakade kardemummabiscottis igår, tycker att just varianten med kardemumma är helt klart dom godaste som går att göra. Har testat både saffran och pepparkaksvarianterna också men tycker inte alls att dom är lika goda.

Idag blir det fortsatt julbakande och ska nog också svänga ihop nån sorts julgodis. Har så mycket julstämning så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart och att det kom lite snö för ett par dagar sedan gjorde inte saken sämre. Härligt att vi äntligen har iallafall ett litet, litet tunt vitt täcke på marken. Har även planer på att dra fram alla kartonger med julpynt och börja så smått med det så idag blir det mycket jul i vårt hus. Har ju faktiskt redan tjuvstartat lite med att pynta hallbyrån med det stora mateusfatet fullt med julkulor och ljus. Så mysigt!

Nu på morgonen när jag skulle skicka iväg Wilma till skolan så rök hennes tredje tand. Första tanden hon tappar på överkäkan och hon är så rackarns söt med en liten glugg där uppe :-) Nu ska jag hoppa in i duschen och börja fundera ut vad vi ska äta till lunch.
Happy Tuesday allihopen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0