Höstblåsor





Verkar vara ett bra svamp-år i år, men det kanske bara gäller dom oätliga ? Vi har iallafall en liten drös av dessa flugsvampar hemma på gården.



Nyponsoppa anyone ? Hur gör man ? Skulle kännas väldigt ambitiöst att göra sin egen nyponsoppa från grunden. Måste kanske googla lite och göra en insats för att få lite pluspoäng på "husmorskontot"

Hello Tisdag och Hallå höstblåsor!

 Är hemma och vabbar idag med två av tre sjuka barn. Har Julia hemma också, kändes bara jobbigt att dra iväg till förskolan när hon lika gärna kan vara hemma med oss andra. Höstblåsor är tydligen ett virus som oftast drabbar barn upp till 10 år. Och enligt vad jag läst så är man sedan immun när man väl haft det en gång. Tack och lov verkar det ta rätt lindrigt på våra små, dom har blåsor i munnen och halsen men dom verkar inte lida allt för mycket av det. Lite jobbigt när dom ska äta eftersom det såklart svider lite så man får tänka till lite vad man lagar för mat bara.


Rätt mysigt att få vara hemma några dagar med dom små, iallafall så länge dom tror sig någorlunda och håller sams. Det är dock lättare sagt än gjort kan jag meddela för dom är i luven på varann mest hela tiden tycker jag. Men nu för stunden håller dom sig rätt lugna så då passar jag på och bloggar lite. Men inget ont som inte för något gott med sig. Alla fönster är numera putsade både in och utvändigt, tvättkorgen är tom och huset är städat och känns rent och fräscht. Vad ska jag hitta på nu? Tror vi ska passa på och fylla upp frysen med fikabröd när vi ändå mest håller oss inomhus och har lite att göra. 


Trevlig Tisdag på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0