Rosor är rosa

 
FIna rosor fick följa med hem från affären igår.
 
Helloooo girls
 
Har precis ätit ett smarrigt kvällsmål bestående av prosciutto, cantaloupemelon, ruccola och parmesan. MMmmmm så gott det var. Blev så inspirerad av det som tillagades i måndagens avsnitt av "halv åtta hos mig". Så deras förrätt fick bli mitt något modifierade kvällsmål. Gött. Åt dessutom på mina nya fina rörstrandstallrikar som jag fyndade på bruket på lunchen idag. Hittade två stycken så fina tallrikar som är riktigt likt mitt fina spode-porslin men till ungefär en tjugondel av priset så jag klippte såklart till. Perfekt att ha som fina uppläggningsfat eller kakfat. Så kul när man lyckas fynda lite någon gång. 
 
Och nu tycker jag också att vi kan säga att det är höst va! Vädret har iallafall varit höstigt denna vecka, mörkt om kvällarna och kallt på morgonen. Luften har blivit sådär klar och lätt att andas. Ljuuuuvligt, jag älskar denna årstid. Och jag känner på mig att den här hösten kommer att bli otroligt bra, en solresa och även en tripp med en vän till den danska huvudstaden står på agendan inom kort. Tänk att jag ska få strosa runt på ströget, gå bananas i alla härliga inredningsbutiker och äta goda och oavbrutna middagar på restaurang. Känner på mig att Köpenhamn kommer att vara staden för mig.
 
Nu är det dock dags att hoppa i säng snart och ladda för veckans sista arbetsdag! 
 

Kommentarer
Postat av: Angela

Åh vilka fina rosor =) Kvällsmaten lät inte helt fel. Det får det nog bli något sånt nu till helgen =)
God morgon =) Ha en bra dag!

Svar: Ja det är så härligt med lite fina blommor, det piggar verkligen upp tycker jag :-) Testa svänga ihop förrätten där, riktigt smarrigt!
Jenny

2012-08-23 @ 08:23:31
URL: http://angelasand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0