Andra advent

 
 
Startar upp denna Söndag och andra advent med c-vitamin i form av apelsiner och mintthé i stora koppen. Har blivit sååå förkyld, nyser och har ont i halsen så det känns riktigt nice med Söndag idag måste jag säga. Och dessa förpackningar från PUKKA alltså. Så fina så man vill nästan inte att innehållet ska ta slut.  
 
Andra advent idag, andra ljuset är tänt och snön yr utanför fönstret, har kommit rätt ordentligt med snö under natten och det kommer fortfarande. Riktigt mysigt tycker jag. Är det vinter så ska man ha snö, så är det bara! 
Igårkväll var Johan borta på grabbfest så då hade jag mor och far här på middag, bjöd på kreolsk gryta och sedan saffranspannacotta med apelsinsallad till efterrätt. Efterrätten var verkligen hur god som helst och måste vara helt perfekt för den som inte är så förtjust i det som är allt för sött, apelsinerna som jag toppade med var verkligen pricken över i:et, det passade galet bra ihop med den lena saffranspannacottan.
 
Senare idag ska jag visa vårt pågående projekt nere i källaren, vi håller på att förvandla vårt gamla sovrum till ett extra tvrum för barnen. Stay tuuuned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0