Surdeg och kakbak


Idag på morgonen innan vi drog iväg allihopa så påbörjade jag en surdeg. Första gången det här så det ska bli intressant att se om det lyckas och blir något bröd så småningom. Finns en artikel med "surdegsskola" i senaste "allt om mat" men till just det brödet skulle det vara chiafrön och några sådana hittade jag inte på varken konsum eller ica så jag "youtubade" helt enkelt och hittade en annan surdegsskola med en annan surdeg.

Har också bakat ännu en sats med macarones. Idag blev det gröna kakor med en creme på vit choklad, lime och kokos. Mitt alldeles egna påhitt och det blev SUPER faktiskt. Syrligt och gott. Hade däremot kunnat ha i lite mer grönfärg i kakorna för dom blev lite för blaskiga i färgen när dom varit i ugnen. I´ll show you tomorrow.

Nu ser jag bara fram emot en soft och skön kväll och en orörd helg som ligger framför våra fötter. Härligt! I helgen ska golvet i utbyggnaden på plats. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0