Nu blir det andra (inga) bullar


Fixade ihop en semmeldeg igårkväll och bakade ut ett gäng semmelbullar lägligt till fettisdagen idag. Den här gången jäste bullarna som dom skulle och det blev riktigt goda semlor.

Jag har ätit riktigt dåligt sista veckan känner jag. Eller rättare sagt så har jag ätit alldeles för mycket slisk och skräp utöver den vanliga maten (som oftast är ganska nyttig och bra inbillar jag mig)  och då försöker jag på nåt sätt kompensera det med en nyttig fruktsallad. Fiffigt liksom. Men nu är det skärpning och hädanefter ska det ätas nyttigt och balanserat. Inget fika, inget snacks framför tvn på kvällarn osv osv. Sånt där mår ingen bra av, det är bara gott för stunden och sedan känns det mest bara väldigt onödigt.
Jag vill känna mig sund och det känner jag mig definitivt inte när jag är proppmätt på allehanda onyttigheter. Jag börjar nästan känna mig taggad till att ta tag i löpningen igen också, var så länge sedan jag tog ut mig riktigt ordentligt.

Måste fundera ut en plan för det här!

Kommentarer
Postat av: Pillan

Ja jag vet jag känner också lite blä-känsla när jag haft en mindre bra period.

Den här jäkla förkylningen vill aldrig riktigt släppa taget och när man sitter där i soffan är det lätt att falla för frestelsen och godsaker slinker ned... ;)

Ska bli skönt när vägarna börjar tina så man får snöra på sig skorna igen (ja just det I need new ones hi hi) Tajm to shop!!



KRaM P

2012-02-22 @ 19:08:04
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja jag ser också fram emot bara vägar. Det tar mig emot att köpa gymkort och börjar springa på löpbandet nu när man snart kan börja springa ute. Hoppas på en tidig vår :-)

2012-02-22 @ 22:10:58
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0