Ceasar


Todays lunch. Grundreceptet på ceasarsallad tror jag bara innehåller romansallad, krutonger, parmesan, och såklart, ceasardressingen. Men jag kan tycka det känns lite för torftigt och proteinfattigt så jag lägger till stekt kyckling och bacon också. Och rödlök. Gott var det!


Hej Söndagkväll!

Har haft en riktig hemmadag och inte varit utanför huset en endaste gång idag. Har städat och plockat lite, bakat jordgubbsgrottor (hade ingen hallonsylt så man tager vad man haver helt enkelt) med barnen och bjudit på ännu ett litet semmelfika. Nu ligger barnens kläder för morgondagen i prydliga högar på köksbordet och det enda som jag måste fixa innan läggdags är att leta fram Wilmas skridskor och hjälm som ska med till skolan imorgon. Det är skönt att ligga steget före, finns ingen tid för att leta matchande sockar och försvunna skridskor en vardagmorgon.

Var precis in och stoppade om Emil, han hade somnat med sina nya arbetshandskar på händerna och en smurftidning under huvudet. Han är så go den ungen, för en vecka sedan då var det hockeyhandskarna och hockeyklubban som låg bredvid honom i sängen och var hans käraste ägodelar. Min lilla goa lilleman.

Nu blir det lite häng i soffan innan det är dags att hoppa i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0