Tulips


Krispiga rosa tulpaner pryder vår hallbyrå just nu. Varje gång jag köper tulpaner så försöker jag slå nåt sorts rekord i att få dom att hålla så länge som möjligt. Sist stod dom 1 vecka så vi får se om jag lyckas längre den här gången. Byta vatten ofta och fräsch snittyta då o då känns som a och o. Brukar ibland ställa in dom på toan under natten för där blir det lite svalare. Någon som har fler tips för att hållla dom vid liv länge ?

Lilla Lördag idag och jag sitter och tittar på dagens avsnitt av mästerkockarna. Var riktigt kul att en föredetta Älvsby-tjej gick vidare igår, blir ju faktiskt extra roligt att se när det är någon man känner igen. Tycker det är grymt inspirerande och blir faktiskt själv väldigt sugen på att ställa mig i köket efter program som dessa.

Idag har annars varit som vilken annan vanlig onsdag som helst med jobb, skola och dagis. Lunchade med pappsen på thai-haket idag, tycker det är riktigt gott med thaimat ibland men jag föredrar annars vanlig hederlig svensk husmanskost. Sprang också in en snabbis på "två rum & kök" och köpte lite nya glas till iittala-samlingen för ett presenkort som jag haft liggandes. Blev både champagneglas och whiskeyglas den här gången. Perfekt.

Imorgon kör vi sista arbetsdagen för veckan. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Byt vatten OFTA. Lite (ca 1-2cm) och iskallt ska det vara. Gärna med lite snö/is i!? Konstigt men sant. Inga långa snitt då växer dom bara fortare utan skär dom rakt av. Har du plats så ställ in dom i kylskåpet under natten. Detta fick jag lära mig på floristgymn. och detta fungerar perfekt tycker jag. Mina står alltid i 2v eller mer =)

2012-01-11 @ 21:08:53
Postat av: Jenny

Tack för tipsen! Kommer att följa dom slaviskt så får vi se hur länge dom står sig den här gången :-)

2012-01-11 @ 21:45:48
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0