Friday it is!


Receptsök och temys denna lediga Fredagmorgon.

Frukosten är intagen och både diskmaskin och tvättmaskin jobbar för högtryck. Jag har sagt det förr men jag säger det igen: SOM jag älskar dessa lediga Fredagar. Idag står lite städ och fix på schemat innan vi åker ner och helghandlar och hämtar hem Wilma från skolan. Ikväll får vi gäster och jag hade tänkt mig Moules Marineres till förrätt och sedan köra på lite tapas med olika skinkor, ostar, röror osv. och sedan en riktigt mastig varm chokladbakelse med grädde till efterrätt. Ska åka förbi "Udden" också och köpa gott bröd till maten. Älskar sånhär plock-mat när man kan sitta och äta läääänge och ha det mysigt.

Nu ska jag ta tag i dagen och börja med chokladbakelserna. Detta är för övrigt en perfekt efterrätt eftersom man kan förbereda ett bra tag innan och sedan bara plocka fram dom fyllda portionsformarna och grädda strax innan det är dags att äta. Tanken är ju att dom ska vara varma för att få det där "rinniga" i mitten så det funkar inte att grädda dessa ett par timmar i förväg utan det ska göras precis före dom ska ätas. Viktigt, viktigt!

Ha en härlig fredag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0