Rensarlördag


Ja precis som rubriken antyder så har vi rensat idag. Dock inte hela dagen, vi la nog ner max en timme på att rensa i förrådet och garderoberna i källaren, men vi fick ändå ihop 2 sopsäckar till återbruket och 1 säck till soptippen. Perfekt nu när det inte är allt för länge tills vinterkläderna ska stuvas undan och vårkläderna ska fram. Efter rensningen så drog jag och Julia till min farmor för att hälsa på, hon är hela 99 år min farmor men ändå väldigt pigg för sin ålder, en riktig krutgumma faktiskt. Sen var det dags att skjutsa lilleman på kalas och själv har jag handlat och fixat lite inför hans eget barnkalas imorgon.

Var också in en sväng på handplockat där jag inhandlade en sockersöt pastellblå postlåda från bruka som nu sitter på Wilmas vägg. Älskar by the way brukas postlådor och har både en svart i köket, en rosa i Julias rum och nu den blåa till Wilma då. Bara Emil som saknar en alltså. :-)

Nu ska jag värma farmors goda köttsoppa till barnen och sen åker lördagsmyset fram. Blir plockmat för mig och Johan lite senare.

Ha en härlig Lördagkväll nu allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0