Lördagkväll


Ska man gå efter vädret så har det här varit en riktig skitdag, det snöar och har så gjort hela dagen. Inte riktigt vad man önskar sig i Maj månad direkt. Men bortser vi från tråkvädret så har det varit en helt ok dag, vi har varit in till stan en sväng, jag har shoppat lite nödvändigheter och sedan har vi (och resten av alla barn i norrbotten verkade det som) hängt på leklandet med kusinerna och haft det riktigt kul. En studsmatta med tillhörande skyddsnät är nu inköpt så nu väntar vi bara på lite (mycket) bättre väder så kidsen kan börja hoppa igen.

Var förresten ute och gick en prommis igår med Wilma och hade Julia i vagnen. Efter ungefär halva sträckan så springer Wilma iväg en liten bit före oss och helt plötsligt ser jag en stor svart hund som kommer hoppande över ett dike och springer efter henne och skäller. Till saken hör att Wilma är VÄLDIGT hundrädd så hon blev såklart helt skräckslagen stackaren och grät och var så ledsen. Och jag förstår henne för jag skulle inte heller tycka att det var lattjolajbans att hipps vipps ha en stor jycke i full galopp efter mig när jag är ute och springer. Nåväl, allt gick ju bra iallafall men en sån här sak gör såklart inte att hon blir mindre hundrädd.

Nu ska vi göra dom små redo för sängen och sen blir det en choklad och en tekopp i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0