Inventering för våren

 
Ett par rosa adidas till åttaåringen to be. Storlek 35. Nästa sommar kan hon nog gå i mina skor. 
 
Jag har inventerat vårens ytterkläder i helgen och skrivit listor på vad som måste införskaffas. Och det var inte så lite det inte. Nya gympisar har dock alla barnen fått redan och Julia har både skaljacka och skalbyxor som hon fått ärva av storebror. Längtar efter den dagen då vi kan tvätta upp och hänga undan alla overaller och ställa in vinterskorna lååångt in i förrådet.  Och på tal om tvätt så började vår torktumlare ryka igår när vi satte igång den så nu får jag lov att hänga all tvätt istället. Funderar på att låta det få vara så, kasta ut tumlaren och sätta in en längre bänkskiva istället. Kanske pimpa strykbrädan med ett nytt överdrag, måla taket och kanske faktiskt göra lite fint där inne. Kanske det kanske. 
 
Men nu är det iallafall Söndagmorgon och jag ska fixa varm choklad och mackor åt de små. 
 
Ha en härlig dag ♥

Kommentarer
Postat av: pillan

Läskigt med torktumlaren...tur du märkte det! Tvättstugan hos oss är ett "återstående projekt". Där har vi inte alls fixat och det hoppas jag ska bli ett av sommarens projekt... men hur kul på sommaren förresten! Nä höstens projekt blir detta ;)

Kram P

Svar: Jo jag sa det till sambon att det var TUR vi var hemma, ibland händer det ju faktiskt att jag slår på tumlaren och sen åker iväg någonstans. :-)
Jenny

2013-04-09 @ 07:40:01
URL: http://hemmahospillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0