2013 års kräftkalas

 
Emil blev kung på att skala kräftor igår.
 
 
Och såklart ska även lillasyster lära sig den ädla konsten i att skala kräftor.
 
 
Denna behöver väl knappast någon närmare presentation.
 

God Morgon Lördag
 
Gårkvällens kräftkalas blev mycket lyckat, gott var det, men i ärlighetens namn så tycker jag inte att kräftor är lika fantastiskt idag som jag tyckte för några år sedan. Tar hellre en riktig surströmmingsmiddag faktiskt. Men nu hör ju kräftor liksom till att man ska äta iallafall en gång per år tycker jag så då gör vi så! :-)
 
Idag är det fotbollscup för Wilma, Johan har åkt iväg med henne, och Emil han blev akut kompissugen men inga kompisar verkar vara hemma idag så då ringde han och frågade om han inte fick vara med morfar, så vi ska strax åka upp till Lappur och lämna honom. För mig och Julia blir det lite utefix, kasta bort lite tråkiga växter, plantera om någon blomma och städa upp på bron får bli dagens lilla projekt.

Kommentarer
Postat av: pillan

Du är som mej, föredrar också surströmming framför kräftor! Fast riktiga svenska kräftor är riktigt gott ett par gånger per år... Strömming måste jag ha minst fem gånger ;)

Kram P

2013-08-27 @ 07:10:03
URL: http://hemmahospillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0