Min lilla hjälpreda

 
 
 
 
Vår nya bakmaskin har minsann fått jobba lite sista veckan, dessa bilder är från i Tisdags när jag var hemma med liten halvkrasslig Julia. Måste säga att degen till kakorna var minst lika god som det färdiga resultatet. Julia höll med och jag fick knappt av henne skålen fastän hon slickat den blänkande ren. :-)
 
Denna Torsdagen har verkligen gått i ett. Johan har varit hemma och sjuk idag och även Wilma har varit hemma efter en natt med denna eländiga hosta som höll henne vaken halva natten. Blev alltså bara jag och småttingarna som drog iväg på morgon och eftersom det kommit en hel del snö så var det bara att börja skotta innan vi for. Och det här kanske låter jäkligt knepigt, men jag har nästan börjat gilla det här med att skotta. Jag sätter någon sorts vikt i att det ska bli väldigt snyggt och bra och har börjat störa mig på ifall jag råkat missa lite på något ställe så det ser slarvigt ut. Finns en viss risk att jag till sommaren slår över och blir den där fanatiska gräsklipparmänniskan som håller efter gräsmattan som om det vore min baby. I hope not. 

Sen har det jobbats, åt en pizza på lunchen och det var väl inte det sundaste valet men det var jäkligt gott och jag sotade för det med ett pass på gymmet efter jobbet. Nu har jag äntligen satt mig ner efter att ha skurat och fixat lite helgfint här hemma. Fredag imorgon, igen. Härligt!
 

Kommentarer
Postat av: pillan

Åhh så SÖT hon är din tjej! Mysigt med lite bakning tillsammans :)

Kram P

2013-02-03 @ 14:34:03
URL: http://hemmahospillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0