Sammanfattning av 21 dagar utan socker

 
Bästa målet på dagen. Frukt, ägg och fil med granola från Renée Voltaire. Köpte granolan igår och den var riktigt god måste jag säga. Jag köpte blandningen med Hallon, blåbär och pumpakärnor men det fanns flera andra smaker att välja bland om man inte gillar det.
 
Så har 21 dagar gått och jag kan INTE säga att sockersuget är borta för då skulle jag ljuga. Vissa dagar känns det som att jag kan stå emot vad som helst och då finns inte det där suget alls, andra dagar är det högst närvarande.  Men så handlar det mycket, tror jag, om att bryta mönster. För den där menlösa kakan efter lunchen klarar man sig faktiskt väldigt bra utan, men den slinker lätt ner bara för att den finns där och för att man inte tänker speciellt mycket utan bara gör det av ren vana. Man är så van att om det finns några godisar kvar från barnens fredagsmys så åker dom in i munnen så fort minsta lilla sug sätter in. Eller man kanske är hemma hos någon där det ställs fram fika, och egentligen kanske man inte tycker att just DET fikat är så himla gott men socker går ju alltid ner så man tar en bulle och en kaka iallafall. Så onödigt. 
 
Drygt 2 kilo har jag tappat på dessa 21 dagar bara genom att skippa det sötaste söta. 
 
Nu skulle jag ju kunna fira av dom här 3 veckorna med en stor godispåse ikväll men det tänker jag icket göra. Nästa gång jag äter något sött så kommer det inte att vara "bara för att och för att det är sött".  
Blir intressant att se när jag tycker det är värt det nästa gång :-)
 
Och idag startade jag förresten upp dagen med 70 squats. Dag 5 av 30 idag alltså.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0