Välkommen Skärtorsdag


Min söta lilla påskgumma imorse påväg till dagis. Wilma tyckte sig vara för stor för att vara påskkärring i år och Emil ville ha svarta kinder och vitt skägg istället.


Kylen är fylld, påskäggen är laddade och påskmusten står på kylning. Nu kör vi!


God Eftermiddag kära friends!

Här hemma har vi inlett påsken med att göra små marsipanfigurer jag och barnen, jag är verkligen ingen pysseltjej och tycker mest att sånt där är rätt skittråkigt. Men barnen älskar det såklart och framförallt Wilma tycker det är jättekul. Nu ska dom bara doppas i lite smält choklad och sen så är dom färdiga för att ätas.

Ikväll kommer mor, far och lillebror hit på surströmmingsmiddag. Åhh vad det var länge sedan vi åt det sist. Kanske inte den vanligaste påskmaten direkt men ooohhhh så gott det ska bli. Annars så ser jag bara fram emot en väldigt lugn och skön påsk här hemma på udden. Inga måste utan bara god mat, frisk luft och massa myyys.

Glad Påsk på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0