Kräftskiva


Tog det här med kräftskiva på fullaste allvar i år och hade införskaffat både hattar och kräftsol. ;-)

Sitter i skrivande stund och samlar kraft för att hoppa i duschen och fräscha till mig lite inför morgondagen, hinner helt enkelt inte göra det på morgonen när vi ska iväg på jobb och dagis då det är fullt sjå med att hinna med allt annat.

Vi hade hur som helst en riktigt mysig kräftskiva igårkväll, maten blev lyckad och sällskapet var trevligt.
Bjöd på fetaostsnurror till fördrinken och till kräftorna åt vi västerbottenostpaj, sallad, bröd och en smarrig ärtröra som vi dippade knäckesticks i. Blev ganska sent igår så jag var överlycklig över att det var "min" sovmorgon idag och att jag kunde sova vidare när Julia gjorde morgon redan klockan sex.




Här är den smarriga ärtröran.


5 dl ärtor, kokta och avsvalnade

1 dl creme fraiche

1/2-1 dl riven pepparrot

salt & peppar

Sätt alla ingredienser i en mixer och mixa till en slät creme. Klart!


Nu ska jag ta med mig senaste numret av "sköna hem", gå en trappa ner och ta en dusch innan jag intar ryggläge och läser om inredning och vackra hem. Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter, jag hoppas på att få hämta ut två paket på posten som jag ser fram emot att öppna!

Sov sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0