Andra advent



I år går julen i vitt och silver här hemma, förrutom några röda tomtar som huserar i barnens rum. Var i stan i fredags och handlade massor med nya fina julgranskulor i olika former så när jag kom hem fick barnen klä av granen dom röda kulorna och klä på den med nya fina kulor i rätt färg.



Idag har jag hunnit baka lussebullar efter frullen och barnen har dekorerat pepparkakor. Julia dekorerade först sina kakor sen tog hon bort godisarna igen och åt upp dom.

God morgon Söndag och andra advent! 

Här hemma börjar vi äntligen vara på bättrinsvägen. Det har varit en seg och långdragen influensa och vi hostar fortfarande allihopa utom Johan som än så länge har klarat sig. Julia har hunnit ha ögoninflammation men den är tack och lov borta nu så jag håller alla tummar och tår för att vi andra ska klara oss undan kladdiga ögon.
Siktar på att vara tillbaka på jobbet imorgon igen och det är verkligen efterlängtat efter ett par veckors hemmavarande med mina små sjuklingar.

Höll förresten på att få världens chock när jag var ner i sovrummet för en stund sedan och Johan hade rensat ur sin garderob. Vilken lycka att slippa trycka in alla nytvättade kläder med våld. Tror minsann att halva innehållet fått åka i sopsäckar så jag är djupt imponerad av killen som vanligtvis har så svårt för att kasta :-)

Nu ska jag också försöka få lite saker gjorda, så ha en trevlig andra advent!

Kommentarer
Postat av: Mona

Du har så många fina saker. Mer bilder tack!!!



Du är förresten utmanad av mig....

2010-12-05 @ 21:05:02
URL: http://mmonna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0