Stockholmsweekend



Nu är det nedräkning till julafton med endast 10 dagar kvar. Jag är långt ifrån klar med klapparna men jag hoppas på att ta mig iväg till stan nån kväll och göra klart dom sista inköpen. Börjar äntligen känna mig riktigt pigg och kry nu efter helgen i Stockholm som var lite småjobbig med både bihåleinflammation och ögoninflammation i kombination med många timmar på stan i värsta julruschen.

Men Idol var riktigt kul att se "live" och vi hade riktigt bra platser precis bredvid juryn. Lördagkväll påväg till en restaurang så gick vi förbi den brinnande bilen, vi kom dit samtidigt som brandkåren och herre guuud vad det brann, men just då så visste vi inte annat än att det var en bilbrand. Att det sedan är en självmordsbombare som spränger död på sig själv en liten bit bort fick vi en stund senare läsa om på nyheterna. Man blir verkligen mörkrädd och vill inte ens tänka på hur det sett ut om han lyckats.
Fick iallafall med mig ett par fina saker hem från huvudstaden så jag riktigt nöjd omän det är skönt som bara den att vara hemma och äntligen nästan vara fri från denna långvariga influensa.

Igår var hela familjen iväg på ett jättesött luciatåg på Wilmas och Emils förskola, dom sjöng så fint och efteråt fikade vi och handlade dekorerade pepparkakshjärtan, tomtar och upphottade tändsticksaskar som barnen gjort själva. Nu ska här börja nattas tre små trollungar och sen blir det en mycket lugn kväll i soffan. Blir nog en lussebulle eller två också. Äta nyttigt får jag börja med efter jul. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0