Kanelbullens dag



Jag är inne i en svår te-drickar-period just nu. Under sommaren har jag väldigt svårt för att dricka varma drycker men nu när hösten är här blir det flera koppar om dagen, gillar teer med citrus, kanel och ingefära, inte nödvändigtvis tillsammans dock. Senaste tillskottet på tefronten är detta te, "nefertiti", som smakar precis lika gott som det doftar.

God Morgon Måndag!

Kanelbullens dag idag och jag är hemma och vabbar med goaste lilla Julia♥ som fick feber igårkväll. Tror faktiskt att det är tänder som spökar och vill upp för igårkväll verkade det klia och vara väldigt obehagligt i hennes mun. Idag är hon, än så länge, feberfri och jag hoppas det fortsätter så. Vi sitter just nu och myser i köket, Julia lägger pussel loch jag har precis druckit ur första tekoppen för idag. Känner mig rätt seg efter en tuff natt med ledsen lillgumma.

Ska snart bädda ner lillan i vinteråkpåsen och ta en promenad för att vakna till liv lite. Sen ska här bäddas rent i sängar och det ska bakas kanelbullar och annat gott. Har varit dåligt med fika i frysen sista tiden så nu när jag ändå är hemma så ska jag passa på att baka lite gott.

Nu ska jag inte sitta bort hela morgonen här vid datorn, ska sätta lite fart och se till att vi kommer oss ut i friska luften en stund istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0