Söndagsfrukost


Nu brinner det tredje ljuset i adventsljusstaken. Här har vi precis ätit god frukost, bland annat mammas smarriga mjukkaka. Johan har just gått ut med barnen och jag tänkte sätta igång och baka nåt. Har bananer som börjat se sin bästa dagar så jag tror det får bli en banankaka helt enkelt. Brukar använda samma recept som när jag gör kärleksmums (+ ett par bananer då såklart) och det blir riktigt bra tycker jag, kakan blir både saftig och god.

Har suttit och kollat runt på ikea efter garderober till barnens rum på morgon. Funderar på halvglasade med spröjs och frostad glas men har inte bestämt mig än. Måste bli en ikeasväng snart för det är både en och två grejer som behövs till utbyggnaden. Läste förresten om en tjej nu på morgonen som höll på att samla ihop en massa gamla roliga kläder, glasögon, smycken osv, utklädningskläder alltså, i en gammal koffert att ge till sin dotter i julklapp. Tyckte det var en skitrolig idé så jag funderar faktiskt på att kopiera den rakt av och dra en repa på bruket imorgon för att införskaffa en massa kul. Där snackar vi både billigt, miljövänligt och kul! ;-)

Nu ska jag dra på mig förklädet och sätta igång ett bak!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Länk till det skrivna reportaget: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6204378



/Birgitta

2011-12-11 @ 11:25:05
Postat av: Jenny

Tack :-)

2011-12-11 @ 13:15:36
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0