Mateus



Gammal bild från i somras med min finfina ostronskål från Mateus. 

Jag verkligen älskar detta underbara porslin från Mateus. Har det stora vita uppläggningsfatet med spetskant och denna turkosa ostronskål i min ägo men nu är jag riktigt sugen på att utöka samlingen. Kanske vita mattallrikar med spetskant och grå assietter till. Skulle vilja ha en bunt med små ostronskålar också att ha till soppa, yoghurt och liknande. Länna möbler har just nu 10 % på allt och dessutom fri frakt så jag tror minsann att jag ska slå till på antingen mattallrikarna eller assietterna.

Har städat som en tok i köket ikväll och torkat lådor, städat upp i "sopskåpen" och torkat ur kylen. Ska strax fortsätta med skåparna och försöka skapa lite mer ordning och reda så jag har plats för det fina porslinet som ska inhandlas :-)

Ska göra ett sista ryck nu innan det är dags att hoppa i säng. Imorgonbitti 08.15 ska jag sitta i frisörstolen på tidlöst och fixa barret, ska bli enormt härligt att få ta bort lite slitet och nött och fräscha till med ny färg. 

Sov sött friends!


Kommentarer
Postat av: emma

Blev ju så sugen på frön när ica hade börjat sälja så där blev de ruccola rädisa och morot...morötterna blev så himla sena i sommras så nu köpte jag en tidig variant ruccola och rädisa kom hur bra som helst ...men på impecta blev det en gäng perenner ...har en tanke om en rabatt framför altanen på baksidan och lite klätter upp efter våra stubbar..så stockros pion lupin clematis och humle...sen tänkte jag ge mig på ett försök med mårbackapelargon...så vi får väl se till våren hur gröna mina fingrar är haha

2011-02-18 @ 09:18:21
URL: http://pysseloknop.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Grå!

2011-02-18 @ 21:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0