Räksoppa

Fina rispapperslampan i spets från lagerhaus hänger nu så fint i barnens rum. 


Kokar soppa och inväntar att underbara "solsidan" ska börja klockan åtta. Tänkte jag skulle passa på och fixa soppan ikväll så det bara är att värma upp och äta till middag imorgon. Smidigt att slippa börja kocka direkt när man kommer hem från jobbet.
Hittade en hel del i stan igår, blev mestadels kläder till barnen men även riktigt fina sängkläder på hemtex, vimplar och lampa till pyssel/lekrummet uppe, en klänning till mig och ett gäng söta bullformar.

Idag har jag hunnit med en sväng till gymmet, gick riktigt bra att springa idag och det känns enormt skönt att det äntligen börjat släppa och går lite lättare. Har även hunnit med att städa och bädda rent i alla sängar och följt med Wilma på simskolan ikväll. Nu sover alla barnen i sina sängar och jag ska koka en kopp te och sätta mig i soffan och softa framför solsidan.

Trevlig söndagkväll på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0