Det lackar mot jul



Första advent igår och i vår familj så är det dagen då barnen klär granen som tomten varit och lämnat på natten. Tycker att julen är alldeles för kort för att ta fram granen bara några dagar före jul, jag vill kunna njuta av den lääänge för sen när julafton är över är all min julstämning puts väck så då vill jag gärna stöka undan all jul igen.

Inatt kom den lite snö igen så nu ligger det ett tunt fjunigt litet täcke på marken. I helgen har vi druckit ur årets första två glöggflaskor, (med lite hjälp av de besökare som varit hit och hälsat på i helgen) och fortfarande så ligger Dufvenkrooks Blåbär & Lingon på topplistan över goda glöggar. En och annan lussekatt har också ätits + lite av allt julgodis jag bakat, "Barbie, den perfekta julen" har gått på repeat på dvdn och barnen har fått överlämna 2011 års önskelista till tomten som satt ute på skyltsöndagen. Vi har även hunnit med att vara på Wilmas simskoleavslutning där hon fick köpa med sig simmärkena hon lyckats ta denna termin, både den gula och blå baddaren minsann.

Nu kör vi vidare med ännu en hemmavecka med två av tre sjuka barn. Emil fick fara till dagis igen idag men så hipps vipps hade febern kommit tillbaka så nu är både han och Julia hemma och krassliga. Men Wilma är iallafall frisk och det är ju alltid nåt. Börjar själv känna mig lite krasslig med ont i halsen men jag försöker ignorera och hoppas på att det bara ska försvinna. Det är liksom inte läge för någon whiskyröst i veckan tycker jag.

Nu är det en liten sessa som pockar på uppmärksamhet här så I got to go. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0