En Söndag i Juni

Häggen blommar utanför vår inglasning, önskar dock att den kunde blomma en mycket längre tid än den gör.

Hej Regniga Söndag!

Igår firade vi Johans födelsedag och dagen till ära hade vi uppehåll och riktigt soligt och fint. Inte så varmt men bara en sån sak som att det inte regnade och att vi kunde vara ute och fixa på gården gjorde att man blev alldels lycklig. Att jag sedan fick inviga nya fina tårtfatet från handplockat och äta prinsesstårta från udden var inte fy skam det heller faktiskt. Utbyggnaden har påbörjat förvandlingen från träfärgat till rött, jag har planterat den första sommarblomman och ryckt ogräs så händerna värker. Tulpanerna bakom väggen blommar fint i lila och just nu fäller Johan två tallar som skymmer utsikten från sovrumsfönstret. Åhh vad jag gillar när det händer saker.

Idag väntar vi lite fler gratulanter, lilleman ska iväg på kalas och vi laddar för sista skolveckan innan Wilmas allra första skolavslutning. Stort!

Kommentarer
Postat av: Tetokig

Hej! Har länge undrat var du köpt dina blå/vita stora tekoppar, vilken är tillverkaren? Är så underbart fina.

2012-06-10 @ 13:29:31
Postat av: Anonym

Dom stora blåvita kopparna kommer från engelska "spode" och mina kopppar är inhandlade på klassisk skandinavisk form i Luleå. Annars ser jag när jag googlar att dom även finns att klicka hem från Matilda & Co här på nätet.

2012-06-10 @ 20:26:06
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/
Postat av: Jenny

Matilde & Co skulle det stå.

2012-06-10 @ 20:32:28
URL: http://myhousemylifemywords.blogg.se/
Postat av: Pillan

Trevligt! Vi har faktiskt haft toppenväder hela helgen och syrenerna börjar slå ut, äntligen! Firat har vi också gjort idag... ;)



Kram P

2012-06-10 @ 21:16:26
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0